HTML

Érdekességek, vélemények, közéleti reflexiók a "köz" számára naplószerűen, középről.

Utolsó kommentek

  • Jakab.gipsz: @köznapló: A lopás filozófiai értelemben erőforrás átcsoportosítás, a privatizáció pontosan ezt f... (2017.03.26. 20:57) Kéri László védelmében
  • EU zászlót mindenhova!: @Aldou Raine: Inkább az a gyenge és halvány próbálkozás, amit előadsz. Csak azt nem tudom emldönte... (2017.03.26. 20:54) Kéri László védelmében
  • Brix: A kulàkok ma is problémàt jelentenek vidéken , mert egy szűk réteg összeharàcsolta magànak a földe... (2017.03.26. 20:54) Kéri László védelmében
  • Aldou Raine: @EU zászlót mindenhova!: ... Gyenge és halvány szöveg. Már akkor sem volt hiteles, mikor még milli... (2017.03.26. 17:36) Kéri László védelmében
  • EU zászlót mindenhova!: @Aldou Raine: Tévedés. Orbán politikájának igazán fontos eleme az, hogy véget vetett annak a multi... (2017.03.26. 17:32) Kéri László védelmében
  • Utolsó 20

Friss topikok

koznaplo3.jpg

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

A címet úgy is írhatnánk: "három ok amiért a Fidesznek buknia kell(ene)". Három bűnt követett el ugyanis a rezsim, ami nem fogadható el tőlük, három tényező, melyek miatt újjá kellene építenünk az egész országvezetési struktúránkat és három állapot, melynek tarthatatlansága minden nappal tovább rombolja hazánkat. Miről is van szó?

  1. Korrupció - hűbérrendszer. A jelenlegi hatalom országunk rendszerváltás utáni történetének legkorruptabb berendezkedését valósította meg és működteti. Afféle "hűbérrendszert", kevesek uralmát mindenki felett. Gyakorlatilag kleptokráciában élünk, melyben egy legfelső szűk elit kezébe vándorol a közpénzek hatalmas százaléka, szabad-felhasználással. Ezt egyetlen ország sem tűrheti sokáig, mert elpocsékolja erőforrásait, eltékozolja a munkával megkeresett javakat és eltünteti a köznép erőfeszítéseit. (És persze mert végtelenül igazságtalan is.)
  2. Társadalmi helyzet. Óriásira nyílik a legfelső és legalsó rétegek közti szakadék, miközben eltűnik a középosztály és a sorsára hagyják a lecsúszó rétegeket, nem törődve a nagy ellátórendszerek - például oktatás és egészségügy -  évről évre romló, katasztrofális helyzetével. A rendszer egyáltalán nem nyújt semmiféle VALÓS segítséget az elszegényedőknek, a kiszolgáltatottaknak, a kiskeresetűeknek, az eladósodottaknak, a munkanélkülieknek, csupán látszat intézkedések érvényesülnek (mint a rezsicsökkentés), miközben válságban az oktatás és a tönk szélén állnak a magyar kórházak. A rezsim második legnagyobb bűne tehát az oktatás, egészségügy és nyomor jelenlegi helyzete.
  3. Értelmetlen külpolitika. Hosszabb távon óriási károkat okoz Magyarországnak az az ámokfutás, amit Orbánék végeznek a külpolitikában az EU -val és a NATO -val szembefordulva, Oroszországhoz dörgölődzve és az úgynevezett "keleti nyitással" a nagy ázsiai diktatúrákhoz (Kazahsztán, Azerbajdzsán, Irán, Kína) mind jobban kötődve. Azzal, hogy megbízhatatlan szövetségesei vagyunk választott táborunknak, azzal, hogy tönkretesszük nyugati kapcsolatainkat és azzal, hogy eláruljuk az európai értékeket saját országunkat szigeteljük el. Megint a rossz oldalra törekszünk, mint annyi alkalommal történelmünkben. A harmadik bűnük tehát az értelmetlen, valós érdekeinkkel ellentétes (igazából a legfelső vezetők személyes érdekeit szolgáló) külpolitika.

Három tényező tehát, melyek egyértelműen ártalmasak. ... És persze van még vagy száz másik, amit fel lehetne sorolni - a katasztrofális gazdaságpolitikától a civilekkel szembeni fellépésen keresztül a diktatórikus berendezkedésig - de mégis ez az a három, mely a legnagyobb baj a mai Magyarországon. EZEK miatt KELL távozni a rezsimnek. Minél hamarabb! ... Előbb azonban még meg kell oldaniuk a következő dilemmát a Lendvay utca - Czinege utca - Habony villa hármasában:

" ... mit csaljunk el: az olimpia elleni aláírás-gyűjtés végeredményét, vagy kiírásra kerülő népszavazást?"

Címkék: korrupció olimpia Orbán Fidesz bűnök Fideszes külpolitika

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://koznaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr8512270612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Aldou Raine 2017.02.19. 14:23:00

Annyi már Orbánék bűne, hogy egy vastag könyvet is kitenne a hibák taglalása. Nehéz háromat kiemelni, de kábé valóban ezek lennének. Mondjuk én a külpolitika helyett harmadiknak inkább a törvényalkotás módját tenném meg, azt a felháborító és diktatórikus rendszert, ahogyan manipulálják a jogszabályokat és a választási rendszert!

röf 2017.02.19. 14:27:45

A korrupció pontos mértékéről senkinek semmi fogalma nincs.
Hiába mantrázza az ellenzék azt amit...nyilván föl van nyomva három bar-ra a turbónyomás.
Nem elszegényedők vannak, hanem dolgozni nem akaró ügyeskedők. Ott, ahol munkaerőhiány van, szánalmas ez a vergődés, tessék elmenni dolgozni, rengeteg kedvezmény illeti a munkavállalót.
Végre valami karakán külpolitika, a gumigerincű, hajbókoló, mindenki seggét nyaló megalázkodás helyett.

na4 2017.02.19. 14:27:57

Ja, és utána mi lesz? Megint MASZOP, vagy Fleto? Na akkor én másnap már nem itt vagyok.

Intercessor 2017.02.19. 14:34:25

@röf: persze, nyilván nem is igaz az egész. Biztosan csak a csúnya ellenzék kitalációja az a sok kormányzati lopás, Szijjártó 300 milliós háza, Rogán helikopterezése (nem a f*szával), meg a Lázár-Orbán klánok milliárdjai. Nevetséges, légből kapott agyrém a felcsúti gázszerelő milliárdossá válása, a NAV korrumpáltsága és az a sok ezer visszaélés. Mindezt csak a piszok Soros-bérencek találták ki.

És persze szegénység sincs, hiszen aki nettó 50-100 ezerből él az mind megérdemli, mert a rohadékja nem akar dolgozni ugyebár!

És a külpolitika is nagyon karakán. Minek nekünk a szemét, hanyatló, tönk szélén álló nyugat. Inkább Mongólia, meg Azerbajdzsán a menő. És az is aljas rágalom, hogy a Fidesz fejesek gyerekei nem Minszkben, meg Teheránban tanulnak, hanem a nyugaton, hiszen a keleti nyitás rájuk nem vonatkozik.

Mindez tök egyértelmű, elvtárs! DDD

morpho 2017.02.19. 17:59:54

@röf:
"A korrupció pontos mértékéről senkinek semmi fogalma nincs."
Nem is sejtjük :))

"Nem elszegényedők vannak, hanem dolgozni nem akaró ügyeskedők." Kizárólag!! Főleg a Nyírségben, Borsodban és Békésben...
" Ott, ahol munkaerőhiány van, szánalmas ez a vergődés, tessék elmenni dolgozni, rengeteg kedvezmény illeti a munkavállalót" Munkaerőhiány van? Talán nem kellett volna félmillió szakembert külföldre hajtani! Rengeteg kedvezmény... :))
"Végre valami karakán külpolitika, a gumigerincű, hajbókoló, mindenki seggét nyaló megalázkodás helyett" Főleg amikor sorba kell állni a pénzért. :)) akkor jön a gumigerincű, hajbókoló, mindenki seggét nyaló megalázkodás :))

monddazigazatmar 2017.02.19. 18:00:04

@Intercessor: A hozzászólásod kb. annyira szánalmas mint ez a poszt.
Tessék, virítsál számokat a nagy korrupcióra. Mennyi is volt tavaly az összes közbeszerzés? Mennyit nyert abból fideszhez köthető cég? 3-4%ot?

deneskata 2017.02.19. 18:00:12

Én tudok egy negyediket is. Az én szememeben a legnagyobb kárt az emeberek mentalitásában okozzák. Enyi sok ember ennyire gyűlölködő és kirekesztő, rosszindulatú még sohase volt hazánkban. Nem lepne meg, ha később kimuttnák, hogy a Fidesz regnálása alatt kimutathatóan nőtt az erőszakos bűncselekmények száma.
Először csak az "idegeneket" gyűlöljük, azután majd azokat a amygarokat is, akik "mások" vagy épp máshogy gondolkodnak, mint a többség. Ez lesz az alapja egy jó kis besúgóhálózat kiépítésének.

Andy73 2017.02.19. 18:00:31

Majd a választók eldöntik jövőre, hogy mennie kell-e a rezsimnek. Egyelőre mindegy közvéleménykutató szerint toronymagasan vezetnek a kormánypártok, jó esély van a harmadik kétharmadra.
A legjellemzőbb nem is a három pont, hanem a slusszpoénnak szánt szösszenet. A baloldali blogger nyilván magából indul ki, hiszen 2002-ben és 2006-ban is elcsalták a választásokat. Ma már hála Istennek nem tudják, a kutya se szavaz rájuk.
De visszatérhetünk a 3 pontra is. A korrupciós vád alól előbb a baloldalnak kell tisztáznia magát, pl. a 4-es metrónál.
A társadalmi olló nem most kezdett nyílni, hanem 1990-ben, ez a kapitalizmus jellemzője az egész világon. A kommunizmusban az emberek nagy része egyformán szegény - kivéve az elvtársakat.
Külpolitikában meg nyilván azt szeretné a blogger, hogy lebontsuk a kerítést, hagy jöjjenek milliószámra az ázsiaika és afriakiak. A választók többsége viszont nem így gondolja.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.19. 18:00:39

@röf: "A korrupció pontos mértékéről senkinek semmi fogalma nincs."

Azért mikor mészaros cége munkavállalónként 58 milliós hasznot hoz, akkor lehet kicsi fogalmunk róla.

totii 2017.02.19. 18:00:43

"Megint a rossz oldalra törekszünk, mint annyi alkalommal történelmünkben." - mik ezek?

kvadrillio 2017.02.19. 18:00:51

az első kettő igen, a harmadik nem. :)...mert a harmadik csak ÁLSZENT SZEMBEFORDULÁS. :)
Orbántól biztosan elvenném a pénzosztási lehetőséget !

nemecsekerno_007 2017.02.19. 18:53:22

Jájjjjjjj. Mindig csak a felszínt kapirgáljuk, vazze:

1. Korrupció - hűbérrendszer.

a. Necces téma, mert a lakosság nagy része is korrupt és/vagy az állam pénzéből él.

b. Társadalmi, morális szempontból gáz, függetlenül a számoktól amire oly gyakran hivatkoznak itt a patás Orbánnal kapcsolatban.
Értsd.: Hiába lopnak milliárdokat évente ha nyugdíjra, diplomára 1000 milliárdok mennek évente.

c. Sokszor hivatkozik a "demokratikus ellenzék" arra, hogy az EU pénzek és a multik nélkül nem lenne magyar gazdaság. Ez így van, de nézzük csak meg, hogy a multik és az a néhány exportképes magyar kkv kb. 1,5 millió embert foglalkoztat. Ezekkel akarjuk finanszíroztatni a "maradék" 8 milliót???

2. Társadalmi helyzet:
A kedvenc vesszőparipa, de a finanszírozás szinte sose kerül szóba, nem véletlenül.

a. Középosztály: az adórendszer épp a középosztály megerősödését szolgálja. Sajnos nem megy másként. Előbb azon kell segíteni, aki képes később a saját lábán megállni.

b. 5000 Mrd Ft-ot költünk szociális kiadásokra évente. Nem egyszer, hanem ÉVENTE. Ebbe a nyugdíj is benne van, ami az egyik kerékkötője a versenyképességünknek, ugyanis legalább a 70%-át a mostani járulékokból fizetjük, illetve fizeti az a kb. 1.5 millió ember. Ugyanők fizetik a közszféra bérét és járulékait is. (ezt nem is értem hogy gondoljuk)

b. egészségügy: a másik állatorvosi ló. Jellemzően azok veszik igénybe akik nem fizetik. Jaja, igen valamikor fizették, de hála a "remek" rendszernek azt a pénzt akkor már elköltötték másokra. Ebben a formában egy fillérrel se kéne többet költeni rá, amíg nem vonjuk be a rendszerbe a magánbiztosítókat.

c. oktatás: ez a másik remek téma: szakembereket képzünk szintén annak a kb. 1.5 millió embernek a pénzéből, gazdag országoknak. Normális????
Erre szokták azt mondani, hogy azért mennek külföldre a fiatalok mert itt nálunk szar a fizetés. Igazából nem szar a fizetés, ha a bruttót nézzük, csak a nettó a nagyon kevés. Az meg azért magas amit az 1. meg a 2. pontban leírtam. Ez kb. egy 22-es csapdája, de muszáj lenne megoldani.
És abban biztos vagyok, hogy nem olyan szemlélettel tudjuk megtenni mint amilyen szemléletben ez - és még nagyon sok blog - íródott.

Én tudom jól 2017.02.19. 18:54:34

@röf: Kár mentegetni...

@na4: Minden erőnkkel azon kell lennünk, hogy ne Orbán és Gyurcsány között kelljen választani. Ennek az első lépése, hogy ha feltűnik egy fideszt kritizáló erő, akkor ne higgyünk a szardobáló fidesz agitpropnak, ahol az új jelentkezőt mindenképpen össze-sorosozzák és gyurcsányozzák. Így ugyanis soha nem szabadulunk ettől a feudális kleptokráciától.

totii 2017.02.19. 18:54:49

A külpolitikai részhez elvárnék egy kis magyarázatot is, mert ez nagyjából annyi, hogy "minek jön ide a Putyin?". Mit kellene mondania a kormánynak mondjuk a betelepítési kvótára?

jolankovacs 2017.02.19. 18:55:10

@röf: A korrupció pontos mértékéről senkinek sincs pontos információja. Na, ez biztos. Valószínűleg egy átlagember el sem tudja képzelni azt a pénzmennyiséget amit így-úgy eltüntetnek. Ehhez pedig nem kell ellenzékinek lenni, én sem vagyok az. Én nem raagaszkodom pártokhoz, csak a tisztességhez:).
Nem elszegényedők vannak, hanem dolgozzni nem akarók.
Kisbarátom rossz a duma! A dolgozók szegényednek el, mert egyharmad, egynegyed jövedelemből kel fizetni az európai költségeket. A naplopók, gyerekgyárosok, talpnyaló szélhámosok (mint TE pl.)jól élnek a tisztességes emberek munkájából. A rizsacsökkentéssel meg kitöröl...... Rohadt nagy dolog az a havi egy-kétezer amit "megspórolnak", miközben a világpiaci energiaárak 20-50%-al estek.
(A rengeteg kedvezmény nem a rászorulóknak kedvez, hanem a nagyjövedelműeknek és részben a gyerekgyárosoknak, akik rohadt nagy bajban lennének, ha el kellene tartaniuk a pénzért szült kölykeiket.)
Nyilván az írni-olvasni-értelmezni nem tudó szavazóbázis ezt üdvözli, de a maradék néhány milliót igencsak dühíti. Tudod, amióta hatszázezer önkéntes közvetíti a valóságot a világ minden pontjáról, azóta egyre többnek nyílik ki a szeme. Még azoknak is, akik nem neteznek és magyarul is alig tudnak írni olvasni.
A karakán külpolitika meg kimeríti egy oldalról a közröhely, másik oldalról meg a hazaárulás fogalmát.
Kérlek ne válaszolj, mert megyek aludni és jól ismerlek, meg a fajtádat is. Ti lesztek az elsők, akik viktor hátába szúrjátok a kést és máris másik nyalható hátsót kerestek. Pénzért. Te is fiam Brutus!

Brix 2017.02.19. 18:56:10

Ok, távozik a " rezsim " és a akkor ki jön helyette? A Momentum, a Dk, vagy a Jobbik, Jelenleg az a helyzet , hogy nincs más kormányképes alternatíva Magyarországon...Amíg a migrációs válság tart, addig a legtöbb ember inkább a jelenlegi kormányt tartja hatalomban, mert nem akarják, hogy erőszakos migránsok árasszák el az országot...

cardiobascuralis 2017.02.19. 18:56:21

@na4:
Már csak ezért megérné.
Bár már most jelzem, külföldön dolgozni is kell, Viktor seggének nyalásáért, amiből most élsz, ott nem fizetnek.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.02.19. 19:50:15

Ez a fasiszta tolvajbanda magától nem fog távozni. Az agymosott, fanatikus 1,5 millió szavazójuk meg elég az újabb választási győzelmükhöz.
Így marad a forradalom, amikor már betelt a pohár. A fideszesek utcán kergetése, levadászása. A maradék meg mehet börtönbe. Nincs más megoldás.

Gergice 2017.02.19. 19:50:56

@nemecsekerno_007: A korrupció kérdését kár annyival lemosni, hogy a lakosság is ebből él. 2010 óta a kormánypárt mindenhova berakta az embereit, a hozzáértés nem számít, az egyetlen érték a párthűség. Azaz a korrupció immár törvényessé vált.

Az adórendszer sajnos nem a középosztályt, hanem a jövedelmileg felső osztályt szolgálja. Akinek a jövedelme nagyobb mint a népesség 95%-áé az nem középosztálybeli. Amúgy kormánypárt nem is állítja, hogy a középosztályt támogatná, saját bevallásuk szerint is egy gazdag kapitalista réteget akarnak kitermelni.

Igen, másfél millió ember adójából és járulékaiból tartjuk el a többit. De azért ők sem ingyenélő herék, hiszen ilyen "eltartottak" a rendőrség, a honvédség, a tűzoltók, a mentők, az orvosok, a tanárok, stb. Persze, ezeket szolgáltatásként éppen privatizálhatnánk is, de akkor csak annyi lenne a különbség, hogy az a bizonyos másfélmillió nem adóba fizetné ezt az összeget, hanem magániskolára, testőrségre, magánklinikára, stb.

Én inkább egy olyan társadalmi rétegződést szeretnék mint Japán, ahol a népesség túlnyomórésze középosztálybeli. Persze ott is vannak lecsúszottak és kőgazdagok, de nem túl sokan. Kapitalista ország, mégis nagy jövedelmi különbségek nélkül. Meg lehet csinálni. Ezzel máris letudhatnánk a társadalmi feszültségek nagyját.

Oktatás: Akik elmennek, azoknak nem csak a nettójuk gyenge. Nem tudom mit lehetne tenni. Ez a röghözkötős dolog, ami most megy, nem tart vissza senkit. Vissza kell fizetni az egyetemet? A nyugati fizuból nem téma.

Tamáspatrik 2017.02.19. 19:51:33

Ha Orbánéknak mennie kell, az valós alternatíva hiányában az anarchiát idézi fel. Egyes országokban kiderült, hogy teljesen jól elboldogulnak kormányzati káosz viszonyai között (olaszok és spanyolok), nálunk viszont mivel a helyi önkormányzatiság nem nagyon épült ki, legtöbben félnek tőle, hogy egy ilyen helyzetben rosszabb lesz. A rendszerváltás utáni és a 2002-2010 közötti kormányok gyakorlatát szokták emlegetni példaként.

A fenti pontok "fonákja" a fideszesek kommunikációjában:
1.Szorosra zárt sorok - idegen érdekek kiszolgálói nem tudnak hatalomra kerülni. Ez egy megfoghatatlan, nehezen vizsgálható állítás. Viszont érdemes vizsgálatra.

2.A keresztény középosztály és elit megerősítése, (horthysta), ezáltal a társadalmi kohézió erősítése. Arra koncentrál, hogy azoknak az embereknek legyen sok gyerekük, akik ebbe a körbe beleillenek, egész nagy társadalmi csoportokat süllyeszt a vegetálás szintjére a DEMOGRÁFIAI CÉLOK miatt.

3.Önálló külpolitika: független ország, azt csinál, amit akar. Az egész oktatásunk szerintem egy hamis és idealizált képet hoz létre a függetlenség mibenlétéről, de ez a kép létezik. Valójában sokkal árnyaltabb megközelítésre van szükség.

Nincs alternatívája ennek az ideológiai rendszernek jelenleg. Az emberek többsége tágabb értelemben vett KÖZÖSSÉGHEZ szeretne tartozni, amelyre büszke lehet és amit 20 éven át nem tudott megélni. Egy igen valós igényről van szó, még ha eléggé illuzórikus is. Putyin is ezt követi: Oroszország megint olyan nagy lesz mint valaha volt, az állampolgárai büszkék lehetnek. Szenvednek az életük értelmetlenségétől, de hittel és büszkén...

Aldou Raine 2017.02.19. 20:10:05

@Brix: Az a helyzet Brix, hogy ott tartunk, hogy már BÁRKI jobb lenne, mint a jelenlegi rezsim. Még egy pártokból delegált szakértői vezetés is, melybe az összes ma 5% felett álló párt küldene szakembereket. Igazság szerint pontosan ezt kellene tenni! A most létező 8 minisztérium helyett 10-et csinálnák és megosztanánk a legjelentősebb pártok közt. Kapna tárcát az MSZP, a Jobbik, a DK és az LMP mellett a Momentum illetve az Együtt és a PM is. Kormányfőnek pedig egy párton kívüli gazdasági szakembert neveznénk ki, ügyvivő jelleggel. A Fideszt pedig feloszlatás után elszámoltatnánk és 2018-ra új választásokat írnánk ki. Ezen értelemszerűen nem indulna a Fidesz, mert addigra megszűnne. Nagyjából ez tűnik az egyetlen értelmes útnak!

nemecsekerno_007 2017.02.19. 20:58:45

@Gergice:
"A korrupció kérdését kár annyival lemosni, hogy a lakosság..."

Nem akarom lemosni, csak próbáltam rávilágítani arra, hogy a kettő összefügg. Nem lehet nagymértékű korrupció olyan országban, ahool a lakosság nem korrupt és fordítva. Demokráciában már csak így működik.

"Az adórendszer sajnos nem a középosztályt, hanem a jövedelmileg felső osztályt szolgálja..."

Az általad felső osztálynak nevezettek, Eu-szinten csak az alsó-középbe v. az átlagba férnek be és mivel a cél az EU-s életszínvonal ezért nem igazán őket kéne adóztatni. Ez motiváló tényező is lehet, hogy aki lejjebb van, az igyekezzen felfelé.

"Igen, másfél millió ember adójából és járulékaiból tartjuk el a többit. De azért ők sem ingyenélő herék..."

Azért vannak köztük ingyenélő herék is, de ez finanszírozási szempontból tök mindegy, akkor is kiadás és ezt valakinek meg kell keresni és ezt csak exporttal lehet. Ha jobb életszínvonalat akarunk, akkor növelni kell ezt a 1,5 milliót v. emelni az adókat. Persze lehet az újraelosztással is variálni, de attól nem lesz több.

"Én inkább egy olyan társadalmi rétegződést szeretnék mint Japán, ahol a népesség..."

Nekem mindegy milyen a rétegződés, de egy erős középosztályra szükség van. Hitlernek is azért lehetett tömegbázisa, mert a középosztály elveszítette a megtakarításai, meg a munkáját. Inkább az lenne fontos, hogy átjárhatóak legyenek a rétegek, bárki feljuthasson a középbe.

"Oktatás: Akik elmennek, azoknak nem csak a nettójuk gyenge. Nem tudom mit lehetne tenni..."

Nyílván kezdőknek eleve kevés a fizetésük, ezen segíthet a duális képzés ha megfelelően működik. Nem tudom mi a megoldás, de erre a rendszere így pénzt költeni nincs értelme.
Lehetne egy olyan rendszer ahol az állam csak arra adna pénzt az egyetemeknek amibe a magyar kkv-t is beszálnak, valami PPP konstrukciót tudnék elképzelni. Persze akkor jópár bűfé szak nem indulna, meg tanszék szűnne meg v. megszoknák a piaci viszonyokat. Ez is egyfajta verseny amit a piaci szektorban már megszoktak az elmúlt 27 évben. Ideje lenne ha a közszféra is ebbe az irányba mozdulna, főleg az egyetemek. Elégy sokszor hallottuk már az egyetemi oktatóktól, hogy versenyképesebbnek kéne lennie a magyar kkv szektornak. Nosza rajta, mutassanak példát.

omboz 2017.02.19. 20:58:55

Senki sem gondolta volna, hogy a maszop által letett lantot a fidesz nemhogy felveszi, nanem gyönyörűbben játssza ugyanazt a dallamot. Így utólag persze érthető, hogy a mocskos bűnözők rájöttek: a Fletó által szarrávert átlagember darab ideig nem fog kimenni az utcára '06 október 23 után. Övék az ország a kétharmaddal.
Ez Mo. tragédiája.
Itt már senki sem hisz a demokráciában, akinek esze van. Egyre inkább a lejárt konzervek döntik el úgyis a választásokat.

ben2 2017.02.19. 20:59:06

@Gergice:

Annyit azért tisztázzunk, hogy Orbán nem "berakta" a saját embereit mindenhova, hanem _lecserélte_ a ballib aparátcsikot a sajátjára.
Jobb lett volna, ha nem a sajátjára cseréli le?
Hogyne.
Na de akkor kire?
Független szakemberekre?
Ki a független szakember?
Akit a ballib megmondóemberek annak tartanak? Vagy a jobbosok? Vagy akit mindkettő?
Van egyáltalán ilyen ember? És ha van, akkor nem átkozza ki abban a szent minutumban az érdeksérelmet vesztett oldal, amint az illető pozícióba kerül?

Ez egy mélyen gyökerező, rendszer szintű, társadalmi probléma és amíg csak fröcsögés szinten tudunk tárgyalni róla, addig nem változik semmi.
Az MSZMP embereit lecserélték Antallék, őket lecserélték Hornék, őket Orbánék, azokat Apró Piroskáék, azokat ismét Orbánék.
Ha holnap kormányváltás lenne, mi változna?
Mit tehetne egyáltalán egy következő kormány?
Hagyja a Fideszeseket a helyükön? Ezzel ugye megtörné a kört, csakhogy szembeköpné a választóit.
Cserélje le őket a saját embereire?
Azzal ugyanazt csinálná, mint Orbánék és fél évre rá már ők lennének a lecserélendő maffia.
Rakjon mindenhova magas társadalmi elismertségű független szakembereket?
Ezzel visszajutottunk a "van-e egyáltalán független szakember" dilemmáig.

A megoldás az lehetne talán, ha az egyik választáson kialakulna valamiféle egyensúlyi helyzet és alkura kényszerülnének a szekértáborok. Nem a politikusok, hanem a mögöttük álló véleményformáló elit.
Ebben az esetben bizonyos pozíciók kiosztását le lehetne választani a politikáról, de ehhez első sorban külső, civil nyomás kellene.
Azaz mindenek előtt le kellene szokni arról az álszent, demagóg elvárásról, hogy a politikai elittől várjuk el, hogy önszántából vágja le a saját karját.

ben2 2017.02.19. 20:59:12

@Gergice:

Annyit azért tisztázzunk, hogy Orbán nem "berakta" a saját embereit mindenhova, hanem _lecserélte_ a ballib aparátcsikot a sajátjára.
Jobb lett volna, ha nem a sajátjára cseréli le?
Hogyne.
Na de akkor kire?
Független szakemberekre?
Ki a független szakember?
Akit a ballib megmondóemberek annak tartanak? Vagy a jobbosok? Vagy akit mindkettő?
Van egyáltalán ilyen ember? És ha van, akkor nem átkozza ki abban a szent minutumban az érdeksérelmet vesztett oldal, amint az illető pozícióba kerül?

Ez egy mélyen gyökerező, rendszer szintű, társadalmi probléma és amíg csak fröcsögés szinten tudunk tárgyalni róla, addig nem változik semmi.
Az MSZMP embereit lecserélték Antallék, őket lecserélték Hornék, őket Orbánék, azokat Apró Piroskáék, azokat ismét Orbánék.
Ha holnap kormányváltás lenne, mi változna?
Mit tehetne egyáltalán egy következő kormány?
Hagyja a Fideszeseket a helyükön? Ezzel ugye megtörné a kört, csakhogy szembeköpné a választóit.
Cserélje le őket a saját embereire?
Azzal ugyanazt csinálná, mint Orbánék és fél évre rá már ők lennének a lecserélendő maffia.
Rakjon mindenhova magas társadalmi elismertségű független szakembereket?
Ezzel visszajutottunk a "van-e egyáltalán független szakember" dilemmáig.

A megoldás az lehetne talán, ha az egyik választáson kialakulna valamiféle egyensúlyi helyzet és alkura kényszerülnének a szekértáborok. Nem a politikusok, hanem a mögöttük álló véleményformáló elit.
Ebben az esetben bizonyos pozíciók kiosztását le lehetne választani a politikáról, de ehhez első sorban külső, civil nyomás kellene.
Azaz mindenek előtt le kellene szokni arról az álszent, demagóg elvárásról, hogy a politikai elittől várjuk el, hogy önszántából vágja le a saját karját.

ben2 2017.02.19. 20:59:42

@Aldou Raine:

Tehát szerinted az lenne a megoldás, hogy egy a választásra jogosultak jelenleg kb. 30%-ának, a biztos szavazók 50%-ának bizalmát élvező pártot tiltsunk be és önkényesen osszuk szét a minisztériumokat olyan pártok között, akik együtt nem tudnak akkora támogatást felmutatni, mint a betiltott párt egyedül?
És ezzel állna helyre a demokrácia?

Arról nem is beszélve, hogy mégis milyen kormány lenne az, ahol a Jobbik, DK, MSZP és LMP együtt kormányozna?
Mi lenne a kormányprogram?
A holokauszt kerüljön ki a kötelező tananyagból, de hangsúlyozzák Magyaroszág negatív szerepét a második világháborúban?
Rendeljenek el kijárási tilalmat a romáknak, de a vidéki iskoláknak tegyék kötelezővé a roma-nem roma kevert osztályokat?
Az alkotmányt írjuk újra a szent korona tanok alapján, de biztosítsa alanyi jogon a melegházasságot?

De van itt egyéb probléma is:
Ha alanyi jogon jár minisztérium statisztikailag mérhetetlen támogatású pártoknak is, akkor ki akadályozza meg a fideszt, hogy ne hozzon létre x ezer kis kamupártot más logóval, jól hangzó programokkal, stb.?
Lenne pár "megbízható ember", aki majd eldönti, hogy ki a "fideszes" és ki nem az?
Érted már?

leapyear 2017.02.19. 20:59:53

Kurva jó szöveg, hogy miért kellene a kormánynak buknia (egyébként tényleg).
ÉS HOGYAN TOVÁBB?????
Csak nem a drága baloldal lenne helyette, amelyik ugyanolyan szar, ugyanolyan korrupt és egyebek?
Az egész magyar politikai elit egy budi amit le kellene húzni egy-az egyben. Jobbostol-balostol, mindenestől.
A fidesz kormánynak jelenleg (sajnos) nincs alternatívája és úgy tűnik, hogy nagyon sokáig nem is lesz.

Aldou Raine 2017.02.19. 21:06:43

@ben2: Körülbelül erről lenne szó. A Fidesz vezetőket elszámoltatnák, a többi alakíthatna egy új pártot, vagy több új pártot, ahogy tetszik nekik. A kormányprogram nem érdekes, hiszen válság-kormányzáskor csak a választásokig kell "kitartani". Az egyes tárcáknál pedig az adott pártok dönthetnének. Volt már ilyen többször is Magyarország történetében. Úgy hívják "koncentrációs kormány". Én mindannyiszor ilyenre kötelezném a pártokat, ha a mostanihoz hasonló válságos a helyzet. Aztán 2018-ban a választásokkal új rendszer jöhetne. Ha az is lopna-csalna, akkor megint jönne a válság-kormányzás. És így tovább. Amíg nem jelenik meg a színen egy stabil vezetés.

Ami hozzászólásod végét illeti: a széteső Fidesz alakíthatna ezernyi kis pártot, ha erre vágynak, de mi értelme volna. Így biztos nem nyernének! Érted már az egész lényegét?

sőőtnagyonis 2017.02.20. 15:42:12

@leapyear: "A fidesz kormánynak jelenleg (sajnos) nincs alternatívája és úgy tűnik, hogy nagyon sokáig nem is lesz."
Jóember te nem itt élsz! A fidesz helyett rakás ürülék is hasznosabb lenne az országnak.

sőőtnagyonis 2017.02.20. 15:42:23

A fidesz helyett bármi jobb. Még megdögleni is, mint ezeket szolgálni, bárhogyan.

felső határ nincs 2017.02.20. 15:42:30

nem a rezsimnek kell távozni, hanem a rezsinek kell csökkenni

SOHA TÖBBET EMESZPÉ DIKTATÚRÁT

Gergice 2017.02.20. 15:42:39

@ben2: Persze, minden kormány lecseréli a minisztériumok vezetését, az államtitkárokat és a teljes felső vezetést. Ez rendben van, mert ők úgyis politikusok, és nem a szakértelmük miatt vannak ott.

A jelen kormány nem érte be ennyivel, még a vidéki kishivatalokban is embereket cseréltek le. Egyik köztisztviselő (bocsánat: már kormánytisztviselő) haverom mesélte, hogy míg a hivatalukban növekvő munkaterhelés mellett létszámstoppot vezettek be, addig vehettek fel új embert politikai tanácsadó címen. Nyugodtan nevezhetnék nevén is az ilyet, azaz komisszárnak... Tehát még egyszer, szakirányú végzettséggel rendelkező embereket váltottak le, nem csak a hivatalok éléről, hanem lejjebb is, hogy a helyükre, hozzá nem értő pártkatonákat ültessenek. És bár más kormányok is potyogtattak ejtőernyősöket, de egyik sem volt ennyire átfogó és teljes. Magyarország a state capture állapotába került :(

felső határ nincs 2017.02.20. 15:43:08

@Aldou Raine: kb. annyira válságos a helyzet, hogy a fidesz bármikor 2/3ot kapna.

tehát ilyen szinten előre lefutott választás még soha nem volt Magyarországon, mint amilyen a következő lesz.

droid_ 2017.02.20. 15:43:30

@Gergice: az egykulcsos szemelyi jovedelemado mar az atlagbert keresoknek is kedvezobb, mint a korabbi savos adozas. az altalad vizionalt gazdag kapitalista reteg meg vastagon tesz az szja-ra, mivel a jovedelme nem munkajovedelem. aki dolgozik es munkabert kap erte, annak megkerulhetetlen tetel az szja, nem a vagyonukbol tovabb gazdagodoknak. tudod kik jartak ezzel tomeges jol? akiket a munkaadojuk kenytelen jol megfizetni, mert keves van beloluk az igenyekhez kepest. ezeket az embereket kell itthon tartani akar azzal, hogy csak ugyanakkora aranyban adnak le a kozosbe a fizetesukbol, mint barki mas, nem tobbet. ami persze meg mindig azt jelenti, hogy ok fizetik ki a legnagyobb reszben a kozoktatast, egeszsegugyet meg a tobbit, es igy toluk lopnak a legtobbet, ha ugy tetszik.

droid_ 2017.02.20. 15:43:39

@jolankovacs: hehe, te is eltevedtel egy kicsit. ma a gyerekek utan foleg szja kedvezmeny jar, az alanyi jogu tamogatasokra jatszok igencsak hatranyba kerultek a korabbiak szabalyokhoz kepest, barkik is legyenek ezek ugye. szja kedevezmenyt tudod ki kap? feljebb leirtam.

Jakab.gipsz 2017.02.20. 15:43:45

@ipartelep: Ügyes vagy, gyűlölködj csak nyugodtan, amíg megteheted, de a tudomány már nem sokáig a tiétek.

onewayticket 2017.02.20. 15:44:01

Negyedik: Az elmaradott gondolkodás!
Ha ránéztek a mai kormánypárti politikusokra a tévében, milyen arcokat láttok? Nem olyanokat, mint akik a dzsentritársadalmat jellemző írók klasszikus műveiből ismerősek? ;)

Na, kérem szépen, ez itt a bibi! A külső megjelenés (image) általában tükrözi a belsőt. Ezek az emberek megrekedtek a XX. század eleji (közepi) gondolkodás szintjén, csak most már nagyon más szelek fújnak. Ők meg ránk akarják erőltetni a saját "békebeli" álomvilágukat az oktatástól kezdve az egyházi rendszer támogatásán át szinte mindenhol.

A másik (al)probléma az ún. személyi kultusz. Ha nem is hitleri vagy sztálini mértékkel, de kb. egy Franco-i formában befigyel.
Különbség, hogy Franco katonatiszti családból származott, ő maga is jeleskedett e minőségben. Ez a társadalmi réteg képvisel egy bizonyos műveltségi-kulturáltsági szintet, jó esetben tartást, gerincességet. Ellenben aki parasztlegényből lesz királyfi, az nem úgy szuperál, mint a mesékben! :P
Az illető lehet eszes, szorgalmas, jó képességű. Tanulhat is, viheti is valamire. De bizonyos hátrányokat akkor sem tud behozni, és később így vagy úgy kompenzál.
Tévedés, hogy a jómódú családok sarjai nézik le a szegényeket. A szociális érzéketlenség éppen azokra jellemző, akik lentről kerültek fel, magasra.

Másik gócpont a múlt-jelen-jövő aránya. Az igaz, hogy egy nép sikerességéhez nem szabad megtagadni a múltat, a gyökereinket, a tradíciókat (ld. Japán), de a fókuszpontot a jelenre és a jövőre kellene helyezni. Ami régen működött és működőképes ma is, azt fenn kell tartani, ami viszont túlhaladott (pl. oktatási szemlélet), azt el kell vetni.

lako84 2017.02.20. 15:44:07

@deneskata: kérdés, hogy ők csinálják-e, vagy a "demokrata" ellenzék

onewayticket 2017.02.20. 15:44:17

@nemecsekerno_007:

"középosztály": milyen jövedelmi szinttől / vagyoni helyzettől számít valaki annak?

Egy Borsod megyei, nettó 70 ezret kereső nőhöz képest a budapesti, nettó 210 ezret kereső nő "gazdag". Ha viszont mindkettő gyermeket szül, akkor a 70 ezres kb. ugyanannyi GYEDet kaphat, mint amennyi a fizetése volt, a 210 ezres jövedelme viszont kb. a felére esik vissza. Ne gyertek azzal, hogy talán a férjek jobban keresnek, mert ők is lehetnek pl. munkanélküliek egy csapásra, vagy lelépnek. :P

Szóval kit is támogat a szociálpolitika? Melyik réteg gyarapodjon?
A jelenlegi "kiváltságosok" meg semmilyen szociális kiadásra nincsenek rászorulva, ők akkor is magániskolába fogják járatni a gyerekeiket és magánkórházban műttetik a nagypapát, ha nem kapnak családi pótlékot (13200 ft) és a papa nyugdíja papíron nettó 80 ezer.

TB-egészségügy, nyugdíj: ha a "kuláknak" bélyegzett parasztgazdák (leszármazottai) kárpótlást kaphattak az elrabolt földjeikért, akkor mi, az ellopott befizetéseinkért miért nem kaphatunk jóvátételt?! Vagy legalább életünkben tisztességes életminőséget biztosító ellátást?

ember100 2017.02.20. 15:44:25

Helló !

Van egy álmom 2018 ra
A fityesz és a vezír 30% kap a parlamentben a többi pártok 10-20 % között .
NA akkor látnám hogy a vezír és pártja mit össze szenved és már röhögnék is rajta.
Vehetné meg az újabb beutalóját Graz-ba :)
Nem tudnának kézi vezérléssel egyéni törvényjavaslatokkal diktatórikusan kormányozni :)
Jéééé kellenének hatástanulmányok konszenzus...
Érdekes lenne .
De szerintem lemondana mondván hogy hálátlanok a zemberek és meg sem érdemlik őt :)

karandash 2017.02.20. 15:45:09

A korrupció/hűbéri rendszer miatti panaszokkal egyet tudok érteni.

A társadalmi helyzet minden kormány alatt romlott a rendszerváltás óta. Aki akar, az elmegy, most legalább ennyivel könnyebb, mivel nyitva az EU-s munkaerőpiac. A társadalmi feszültségek enyhítését pont az EU-ba irányuló munkaerő kiáramlás segítheti. Aki elégedetlen Magyarországgal, az megy a németekhez dolgozni. Az otthon maradók pedig jobb béreket kaphatnak, hisz bizonyos szakmákban munkaerőhiány van.

A keleti dörgölőzés nem magyar sajátosság. A franciák, németek, britek ezerszer mélyebben vannak benne az iráni rendszer seggében és már évtizedek óta nyomulnak Kínában, Vietnamban is. A pénznek nincs szaga. Magyarország sajnos ezt későn kezdte és nincs semmi piacképes tudása, technológiája, áruja, amit el tudna adni keleten. Béna kacsa csak a magyar gazdaság a többi európaihoz képest, ezért komolytalan a magyar keleti próbálkozás is.
Az iráni atommegállapodásnak pont a német mamutcégek, konszernek örültek legjobban, végre újra bizniszelhetnek Iránban, ahol korábban is erősek voltak.

VT Man 2017.02.20. 15:45:21

@Aldou Raine:
"A Fideszt pedig feloszlatás után elszámoltatnánk és 2018-ra új választásokat írnánk ki. Ezen értelemszerűen nem indulna a Fidesz, mert addigra megszűnne."

Ha Hitler elne, most tapsolna!

Feloszlatas, vagyonelkobzas.. zsenialis!

vanRob 2017.02.20. 15:45:27

@röf: mert most kiemelkedően kedvezőek a feltételek az ügyeskedéshez. Lásd Vajna, Habony, Rogán, Lázár...

Skankhunt42 2017.02.20. 15:45:53

Értelmetlen külpolitika

sZulamith 2017.02.20. 15:46:36

4.-nek ide vettem volna azt is,hogy a politikának köszönhetően, nem csak a migránsok ellen vagyunk, hanem már egymás ellen is. Az olimpiát ellenzők aláíróit hülyének nevezi, nem csak az egyszerű állampolgár. A miniszterelnök jelölt, az azonos oldalon állónak hadat üzent nem éppen diplomatikusan. Szóval nem tudom lehet-e lejjebb menni /békésen/.

erkölcsi hulla 2017.02.20. 15:46:43

ezt eddig is nyílt titok volt, mégis mindenki lapított eddig is, vagy éppen serényen lopott amit ért

lapítasz vagy lopsz = magyarország

Duplaxiii 2017.02.20. 15:47:49

értelmetle időpocsékolás ezek felsorolása.
Nem kell távozniuk! Hiszen őket támogatja az a közösség, akik hajlandók egységesen fellépni.
És ez a demokrácia alapja.
Neoliberális böfögéssel nem hogy nem lesz egység a túloldalon, hanem még nagyobb lesz a szakadék.
Ma a lakosság legfeljebb 40% dönt a teljes egészről. Ennek a 40%-nak a 2/3-a egységesen a fideszvonal híve, a madadékon vitatkozik a többi.
A lakosság 60%-a nem tartozik egyik oldalhoz sem, őket senki nem keresi, az ő véleményükre egyik sem kíváncsi.
Ha ez a 60% magától nem lép, mert nekik nincs képviseletük, akkor marad a mostani és nem kell menniük.
Ezt a 60%-ot a mai pártpolitikával már nem lehet megmozdítani, mert ők már felismerték, hogy ugyanazok a jellemek vannak más-más csomagolásban.
Az időt nem érik meg, hogy elballagjanak szavazni.
Bűnöző helyett másik bűnözőt? Önjelöl csicskagyerekeket? Álkeresztény népellenes senkiháziakat? Nácikat? Régi kommunistamaradványokat?
Kinek kellenek?
Tehát nem kell menniük, mert a nép őket akarja vagy egyszerűen már szarik rájuk!

Duplaxiii 2017.02.20. 15:48:03

@Aldou Raine:
Hogyan akarsz elszámoltatni?
Ma a politikai elit, az összes párt még a szavazók 40%-át sem képviselik. Hogyan lehet ebből 2/3-ad, mert ennyi kellene az elszámoltatáshoz?
És ha valami fikció-alapon mondjuk a dk vagy a jobbik elérne 2/3-ot, és az ők törvényei jönnének, a társadalom többségének az sem lenne jó! Ugyanitt tartanánk, mert nincs társadalmi egység, nincs meg a legitim többség.
.
Az egyetlen megoldás egy full-koalíció lenne, a jobbikkal, és előre megfogalmazott időtartamra és feladatokra.
Ha úgy meglenne a 2/3-ad, akkor mondjuk egy év alatt lebontani a mostani korrupt rendszert, visszavonni az összes fideszt bebebtonozó törvényt, elindítani egy független ügyészséggel az elszámoltatást. Rendberakni a választási rendszert.
És ha megy, lemond a kormány és egy új, már szabad választásokat lehetne kiírni. A sok bűnöző meg már a börtönben ülne, így a gyáva fidesz szavazók is leválnának, maradna nekik egy 1 milliós bázis, ami már nem elég az új korlátlan hatalomhoz.
És akkor aki győz, az irányíthat!
Ez az egyetlen út, erre megmozdulna a 60% is...

NBarbieReloaded 2017.02.20. 15:48:30

@Aldou Raine:
"A most létező 8 minisztérium helyett 10-et csinálnák és megosztanánk a legjelentősebb pártok közt. Kapna tárcát az MSZP, a Jobbik, a DK és az LMP mellett a Momentum illetve az Együtt és a PM is"

A jelenlegi tamogatottsagi adatokat ismerve, ugyan milyen alapon kapna akarmit is a Momentum/egyutt/PM??? A tamogatottsagukhoz merten jelenleg nulla azaz 0 tarca jarna nekik.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2017.02.20. 15:48:35

A megoldás a Momentum - Kétfarkú Kutya koalíció. A többi mehet a levesbe... :)

cselaxi 2017.02.20. 15:48:42

@na4: Mehetsz. Majd hazajönnek a kintiek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.20. 15:48:47

@leapyear: "ÉS HOGYAN TOVÁBB?"

Először a jogállamot, demokráciát kell visszaállítani, és akkor lehet majd választásokat tartani.

LIPSIK adjatok vissza az ELLOPOTT 270 milliardot ! 2017.02.20. 15:49:08

"A 3 legfőbb ok, amiért a rezsimnek távoznia kell"

A rezsim jelentos resze mar tavozott. A fideszes rezsicsokkentesnak hala szamottevoen csokkent a gaz, viz, villany, szemetszallitas koltsege.
Szoval nyitott ajtot donget a post.

onewayticket 2017.03.25. 19:38:06

@Andy73: A 2002-es / 2006-os választási csalásról: akkor még engem is meg tudtak vezetni azzal a szöveggel, hogy a baloldalon csupa gazemberek vannak, külföldről pénzelik őket, azért van annyi pénzük médiakampányra, mindenrádióéstévéazövék, ők nem vidékről hozzák buszokkal a talpnyalókat, hanem külföldről, repcsivel... :D

Aztán jöttek a zavargások, a kegyetlen megtorlás. :(
Igen, a Gyurcsány-kormány erőszakkal ragaszkodott tovább a hatalomhoz, és védte meg aránytalan eszközökkel a "rendet". De így, visszatekintve, Orbánék hergelték FOLYAMATOSAN a népet! (Engem is sikerült behülyíteniük, ma már szégyellem.) Minden nemzeti ünnepből uszítást-lázítást csináltak, háborús retorikával. Az ellenfél az ő szótárukban nem létezik, ők - bármennyire is sportmániás pl. Orbán - nem tudnak sportszerűen játszani, ellenségnek kezelnek mindenkit, aki nem ért egyet velük!!! Ahelyett, hogy örülnének, hogy Mo-nak nincs külső ellensége (egyelőre)!!!

Gyurcsány legnagyobb bűne,hogy amikor annyian kivonultak a lemondását követelve (akár mert 2006-ban csalással nyert, tényleg nem volt sok esélyük), nem tette meg ezt a gesztust. Akkor az új választásokon a Fidesz nyert volna, de nem szereztek volna 2/3-ot, ezt a pusztítást nem tudták volna véghez vinni.

Hogy a Fidesz/KDNP támogatói lennének többen? Akárkivel beszélgetek, akár teljesen újonnan megismert emberekkel és szóba kerül a politika (nem én hozom szóba, semmiből nem derül ki, hogy én melyik oldalon állok), akkor 10-ből 7 elutasítja őket (jobbikosból van egyre több), 3 fan. Kb. ezek az arányok.